Hantaran untuk pekerja kedai handphone RM19,000

TAMPIN - Hari pernikahan yang dinanti- nantikan seorang posmen untuk disatukan bersama kekasih hatinya dengan hantaran RM19,000, semalam menjadi mimpi buruk dan yang hari paling mengecewakan dalam hidupnya apabila impian mendirikan rumah tangga punah.

Bakal pengantin lelaki itu terkejut apabila mendapati kediaman bakal pengantin perempuan tidak berpenghuni dan bakal isterinya tidak dapat dihubungi sedangkan tarikh berkenaan merupakan tarikh mereka disatukan dan dinikahkan di rumah tersebut sebagaimana diputuskan sebelum ini.

Bakal pengantin perempuan yang baru berusia 22 tahun yang bekerja sebagai pekerja kedai telefon di salah sebuah kedai di Pulau Sebang. Teruknya hantaran pada hari ini..semuanya belasan ribu...tak ubah macam bisnes anak pulak. Lagi ramai anak perempuan lagi cepat kaya. Ini langsung tak selari dengan kehendak Islam ..trend kini, tipu menipu dalam perkahwinan semakin menjadi-jadi..tak tahu nak cakap macam mana..perempuan yang sekadar bekerja di kedai handphone pun dah RM19 k...bagaimanalah agaknya yang berjawatan di office..

Anak perempuan kini satu perniagaan.



Comments

Popular posts from this blog

Hebat Pak Bangla sehingga isteri sanggup berlaku curang

Kisah usahawan cili dari Tawau

Isteri durjana buat seks dengan lelaki lain