Kisah Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid bercakap guna lutut

Adakisahnya tidak sematang dengan Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid tatapi ketidakmatangan saya adalah setimpal dengan kelulusan saya yang jauh sekali sama dengan kelulusan Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid.

Ironinya Adakisahnya juga mengatakan Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid merupakan seorang professor yang kurang matang semasa membuat kenyataan dalam sesuatu isu. Kenyataan beliau tentang krisis politik Terengganu tidak bersifat ilmiah dan langsung tidak menggambarkan kelulusan Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid.

Adakalanya apabila Adakisahnya mendangar ulasan tentang sesuatu isu sudah tentu mengharapkan ulasan itu bersifat ilmiah dan bukan menghentam seseorang. Dalam ulasan beliau yang disiarkan di Astro Awani, beliau membidas Ahmad Said sebagai seorang yang tidak matang dalam politik kerana meninggalkan UMNO. Hanya kerana meninggalkan UMNO maka Ahmad Said dikatakan tidak matang dalam politik. Bagaimana jika orang lain mengatakan tindakan Ahmad Said itu sebagai satu tindakan yang matang? Atau Adakisahnya mahu bertanya kepada Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid, antara Dato Najib dengan Datuk Ahmad Said, siapa yang tidak matang?

Adakisahnya juga ingin bertanya kepada Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid sama ada tindakan beberapa adun yang menghancurkan kerajaan PAS di Perak sebagai satu tindakan matang? bagaimana pula tindakan anjing-anjing yang meninggalkan Parti Bersatu Sabah yang menyebabkan PBS tumbang pada suatu masa ketika dahulu? Apakah semua itu satu tindakan matang dalam politik? Bagaimana dengan rakyat yang mengundi mereka?

Jika Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid di tempat Datuk Ahmad Said, Adakisahnya yakin Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid akan mengambil tindakan yang sama. Prof Madya Dr Kartini Aboo Thalib Khalid pasti akan tanya kepada Dato Najib, mengapa tidak tunggu sehingga PRU 14???..

Oh..itu kes yang berbeza...hilang kepercayaan...hmmm ini pun kes hilang kepercayaan juga.

Adakisahnya suka kepemimpinan Ahmad Said walaupun Adakisahnya bukan orang Terengganu.






Comments

Popular posts from this blog

Hebat Pak Bangla sehingga isteri sanggup berlaku curang

Kisah usahawan cili dari Tawau

Isteri durjana buat seks dengan lelaki lain