Ibrahim Ali pengecut


Apakah Perkasa ingat wang yang digunakan untuk mendirikan sekolah kebangsaan hasil titik peluh dikalangan orang islam sahaja? Bagaimana dengan sekolah mubaligh yang mempunyai guru dan murid yang beragama islam?
Kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, hari ini menafikan pihaknya mendesak supaya mengharamkan guru-guru beragama Kristian daripada mengajar di sekolah-sekolah di negara ini.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali mendakwa beberapa pihak yang tidak dinamakannya cuba mereka cerita dan menyebarkannya atas nama PERKASA.

Ibrahim Ali sudah nyanyuk?

Ibrahim Ali mencelah pertanyaan Bumburing, semasa soalannya, meminta kementerian pelajaran supaya menjelaskan pendirian berhubung desakan PERKASA yang didakwa menuntut supaya guru Kristian dilarang mengajar di sekolah-sekolah kerajaan.

Bumburing yang juga timbalan presiden Pertubuhan Pasok Momogun Kadazandusun Bersatu (Upko) berkata beliau terpaksa menimbulkan soalan itu keraan guru-guru bimbang dengan desakan PERKASA itu dan memintanya mendapatkan penjelasan.

"Jika terdapat kesilapan dalam laporan akhbar, biasanya mesti ada pembetulan atau jawapan, tetapi ini tidak ada apa-apa. Jadi guru-guru (Kristian) bimbang, saya sebagai ahli parlimen telah diminta untuk mendapatkan jawapan (daripada kementerian)."

Namun sehingga kini Perkasa atau Ibrahim Ali tidak pernah melakukan kenyataan akhbar insiden tunjuk perasaan mengharamkan guru kristian di sekolah kebangsaan.

Comments

Popular posts from this blog

Hebat Pak Bangla sehingga isteri sanggup berlaku curang

Kisah usahawan cili dari Tawau

Isteri durjana buat seks dengan lelaki lain